duminică, 29 ianuarie 2012

Impresii de la manifestarile din data de 24 ianuarie




Buna seara stimati camarazi din filiala Mures, a Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate!

Sunt lt.col.(rz) Mihail Dontu si doresc sa va relatez cateva impresii personale de la actiunile de protest, din Bucuresti din data de 24 ianuarie, la care am participat impreuna cu alti patru camarazi din oras. Cred ca e corect sa-i numesc pe cei patru, acestia fiind: dl. lt. maj. ing,(rz) Gheorghe Roman si domnii comisari(rz) Ilie Tancau, Petru Dracsineanu si Constantin Iosub.

Sa incepem cu inceputul. Desi, noi ca militari, nu eram familiarizati cu acest gen de "actiuni" pe care nici nu le agream, din motive ce nu mai merita amintite, am facut tot posibilul sa rezolvam situatia (ofiterii fiind "oamenii situatiilor") cat mai bine ... si cred ca am reusit. Datorita domnului Presedinte al filialei si domnului cms.Tancau, ne-am conexat electronic toti cei care ne-am exprimat dorinta de a participa la insolitul eveniment. S-a pus problema transportului, pe care o puteam rezolva cu un autoturism, platind benzina, fapt ce ar fi dus la multa oboseala si disconfort. Am gasit solutia prin alipirea noastra la autocarul camarazilor din Bistrita,c are ne-au primit cu multa caldura, autocarul fiind platit de Sindicat, deci transport gratuit. Multumim, si pe aceasta cale, domnului col.(rz)Talos Maftei, Presedintele filialei Bistrita, pentru camaraderescul gest! Intreaga calatorie, care a inceput la ora 01 30 noaptea, a fost placuta, deconectanata si confortabila, noaptea trecand repede. Odata ajunsi la Bucuresti, am fost dotati cu veste, banderole, pancarde si alte insemne ale sindicatului nostru. Dupa aprecierea noastra, am fost aprox. 4000 de oameni, in covarsitoarea majoritate militari din toate structurile, si nu civili de la alte sindicate cum au spus televiziunile ostile noua, adica PRO. tv. si Televiziunea Romana. Manifestau acolo, laolalta, fosti generali, foste cadre universitare de la Academia Militara, fosti atasati militari, cu alte cuvinte alaturi de noi au fost si oamenii pe care i-am perceput drept personalitati atunci cand eram cadre active.

Pentru stiinta, actiunea a avut doua parti: un miting de protest, in fata Palatului Victoria, si un mars de protest, cu punct terminus Televiziunea Romana, unde domnul col(rz) Dogaru a depus un document de protest, in numele tuturor membrilor de Sindicat, acuzand aceasta Institutie, platita din bani publici, de partizanat politic si dezinformare in folosul actualei puteri. La Miting cea mai contestata persoana (si acesta e un eufemism) a fost domnul Basescu, urmat de domnii Boc, Oprea, Igas,doamna Udrea si restul Guvernului, la toti cerandu-li-se demisia, Desi eram in fata Palatului Guvrnului nu am fost bagati in seama de nici un reprezentant al Puterii. De la micuta tribuna instalata in piata, s-au adresat manifestantilor diferite persoane si personalitati: alti lideri sindicali, studenti, oameni din Diaspora, Republica Moldova etc. toata desfasurarea fiind condusa de domnul col(rz) Dogaru, care, prin discurs si modul de conducere a mitingului i-a imprimat acestuia un caracter patriotic, de demnitate si solidaritate nationala in lupta impotriva acestei "ciume"(sublinierea imi apartine) care este aceasta banda de impostori si banditi ce s-au cocotat la conducerea tarii. Evenimentul a fost intens mediatizat de multe televiziuni, ziaristi si fotografi si , ca de obicei ,PRO. tv-ul a vazut altceva decat am trait si exprimat noi acolo, persifland si batjocorind participantii, mintind si denaturand adevarata stare de spirit a acestui eveniment, Din aceasta cauza propun un embargou asupra acestui post antinational, care, de cate ori ne prinde ne loveste mediatic, prin toate metodele, pe noi, militarii! Va rog, nu-l mai urmariti si nu mai acordati interviuri reporterilor acestuia!

O parte placuta a evenimentului a fost aceea ca am avut ocazia sa ne revedem cu multi colegi de liceu militar, scoala militara, academie militara, oameni transformati de trecerea timpului si de vicisitudinile miltariei, din cauza aceasta, recunoasterile fiind foarte dificile. Cine stie cand si daca ne vom mai revedea vreodata unii cu altii! Speram sa o facem in cu totul alte circumstante, mai normale si mai placute. Dupa miting am plecat in mars catre Televiziunea Romana, mars foarte bine organizat de catre ai nostrii, cu oameni de ordine dintre noi, astfel ca nu mai era nevoie de Jandarmi, dar asa era"reteta". Pe traseul acestuia trecatorii ne priveau cu simpatie, de pe strada si de la geamuri, unii alaturandu-ni-se. Atunci am simtit cat de urata si de nelegitima este aceasta conducere si cat de simpatizati suntem. De multa pretuire s-a bucurat, din partea civililor cat si a noastra ,persoana locotenentului Alexandru Gheorghe, care, prin actiunea sa (desi neconforma cu legea) a apropiat mult Armata de sufletul populatiei.Am avut ,printre noi, infiltrati , si provocatori,unul chiar in apropierea mea, care se manifestau prin injurii la adresa jandarmilor si incercari de lovire a acestora cu scopul, ca fiind filmate actiunile lor si date pe anumite posturi tv., sa ne creeze o imagine negativa. Pe acesta , un tigan batran, l-am incadrat intre noi, si i-am dat de inteles ca daca nu se astampara il "linistim" noi.Actiunea de incercare de fortare a usilor Televiziunii cred ca le apartine acestor scursori din mahalalele Bucurestilor, infiltrate si platite ori de televiziuni ori de putere, dar a fost nesmnificativa. Pe la orele 16 30, dupa amiaza, am terminat actiunea, ne-am imabarcat in autocare si salutandu-ne camaradereste cu jandarmii, am parasit ,in ordine Bucurestii, nerabdatori sa ajungem acasa.Asa am finalizat o activitate , foarte atipica pentru noi militarii,generata de vremuri atipice si care speram sa fie ultima , in speranta ca bunul Dumnezeu ii va lumina pe cei care ne obliga la atfel de gesturi.

Cu stima, lt. col(rz) Mihail Dontu.